Huur betalen

Uw huur moet altijd op de eerste dag van de maand op onze rekening staan.

Daar zijn verschillende manieren voor. We zetten ze hieronder op een rijtje:

  1. Automatische incasso – bij een automatische incasso geeft u ons toestemming om de huur maandelijks van uw rekening af te schrijven. Dat doet u met een machtiging. U ondertekent dan een document waarin u tegen uw bank zegt dat u ons toestemming geeft. Dat kan ook digitaal. U regelt een automatische incasso eenvoudig via Woonkracht10.
  2. IDEAL-betaling – via MijnWoonkracht10 kunt u de huur ook elke maand betalen met IDEAL, dus via de website van uw eigen bank.
    Heeft u geen account? Het is ook mogelijk om per mail de huur via een betaallink te betalen.
  3. Betalen met PIN aan de balie. Ons bezoekadres is Burg. de Bruïnelaan 97 3331 AC Zwijndrecht. De openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag van 08:30 uur tot 16:30 uur. U kunt de huur bij ons komen betalen aan de balie.

Goed om te weten: het IBAN van Woonkracht10 waar u de huur naar overmaakt of laat bijschrijven is: NL28 BNGH 0285 0381 33

Heeft u een betaling gemist of is er een rekening binnengekomen? U kunt dit direct online aan ons betalen via MijnWoonkracht10.

Veel gevraagd over Huur betalen

Op welke manier kan ik de huur betalen?

Algemeen

U kunt de huur op verschillende manieren betalen:

  • Veel huurders kiezen ervoor de huur automatisch af te laten schrijven. Hiervoor geeft u een doorlopende machtiging aan Woonkracht10.
  • U kunt de huur ook elke maand betalen met iDEAL, dus via de website van uw eigen bank. Log in op Mijn Woonkracht10 en ga naar Online betalen.
  • Wij kunnen u een betaallink toesturen per e-mail. Of u kunt de huur met uw bankpas (pinbetaling) betalen aan de balie van ons kantoor Burg. de Bruïnelaan 97 3331 AC Zwijndrecht. De openingstijden zijn maandag tot en met vrijdag van 08:30 uur tot 16:30 uur.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

De huur moet altijd voor de eerste dag van de maand betaald zijn. Heeft u in het verleden andere afspraken gemaakt over de datum van huurbetaling? Dan houdt u zich aan deze afspraken.

Kan ik mijn huur via iDEAL betalen?

Algemeen

U kunt de huur via iDEAL betalen. Log in op Mijn Woonkracht10 en ga naar Online betalen of u kunt ons vragen u een betaallink via de e-mail te sturen. Neem hiervoor contact op via 078 620 20 00.

Mag ik mijn huur na de eerste van de maand overmaken?

Algemeen

Nee, de huur moet altijd voor de eerste dag van de maand betaald zijn. Heeft u in het verleden andere afspraken gemaakt over de datum van huurbetaling? Dan houdt u zich aan deze afspraken.

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Algemeen

U kunt de huur meerdere maanden vooruit betalen. Noem bij uw betaling dan voor welke maanden u betaalt.

Ik heb te veel huur betaald. Hoe kan ik dit terugkrijgen?

Algemeen

Hiervoor kunt u ons bellen via 078 620 20 00. Of u kunt een e-mail sturen naar huuradministratie@woonkracht10.nl. U vraagt hierin dan om terugbetaling van de huur die u te veel heeft betaald.

Ik wil mijn huur via automatische incasso betalen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

Dat doet u via een machtigingskaart voor automatische incasso. U krijgt de machtigingskaart per post van ons. Hebben wij deze ingevuld en ondertekend van u terug ontvangen? Dan krijgt u hiervan een bevestingsbrief. In deze brief leest u per wanneer wij de huur automatisch gaan afschrijven van uw bankrekening. Nieuwe huurders machtigen www.woonkracht10.nl via het ondertekende acceptatieformulier om de huur maandelijks van hun bankrekening af te schrijven.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Algemeen

U kunt de huur bij ons op kantoor betalen met uw bankpas (pinbetaling). Het adres is Burg. de Bruïnelaan 97 3331 AC Zwijndrecht. De openingstijden zijn maandag tot en met vrijdag van 08:30 uur tot 16:30 uur.

Ik heb de huur zelf naar jullie overgemaakt, maar ik ontvang nu een betalingsherinnering. Wat moet ik doen?

Algemeen

Waarschijnlijk hebben de betaling en de betalingsherinnering elkaar gekruist. U mag ons altijd bellen via 078 620 20 00. Zodat u zeker weet dat wij de betaling hebben ontvangen.

Naar welk rekeningnummer kan ik de huur overmaken?

Algemeen

U kunt de huur overmaken naar bankrekeningnummer NL28 BNGH 0285 0381 33 op naam van Woonkracht10.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Algemeen

Nee, u kunt de huur niet contant betalen.

Ik betaal mijn huur via automatische incasso maar ik had niet voldoende geld op mijn rekening staan. De huur is niet afgeschreven. Wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt zelf de huur via een overboeking overmaken naar NL28 BNGH 0285 0381 33. Ook kunt u ons vragen u per email een betaallink te sturen. U kunt dan eenvoudig via iDEAL de huur betalen.

Ik heb een aanmaning ontvangen. Maar ik denk onterecht. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neemt u hiervoor contact op met Woonkracht10 via 078 620 20 00. Mogelijk hebben uw betaling en het verzenden van de aannaming elkaar gekruist. Samen met u kijken we naar de oplossing of wij verbinden u door met de afdeling huurincasso.

Ik betaal mijn huur via automatische incasso en mijn rekeningnummer is veranderd. Hoe geef ik dat door?

Algemeen

Dit kunt u zelf doen door in te loggen op www.woonkracht10.nl/mijn-woonkracht10. Bij "zelf regelen" kiest u vervolgens op de button "betaalgegevens of betaalwijze wijzigen.

Ook kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@woonkracht10.nl. Zet hierin uw adresgegevens, het huidige en het nieuwe bankrekeningnummer. U krijgt een bevestiging per post en/of per e-mail dat uw rekeningnummer gewijzigd is.

Mag iemand anders namens mij de huur naar jullie overmaken?

Algemeen

Dat kan, maar dit moet u eerst bij ons aanvragen als het om een ander bankrekeningnummer gaat. Neem hiervoor contact met ons op via 078 620 20 00.

Ik heb mijn huur via iDEAL betaald. Hoe kan ik zien dat jullie mijn betaling hebben ontvangen?

Algemeen

Als u inlogt op www.woonkracht10.nl/mijn-woonkracht10 kunt u zien of een betaling verwerkt is.

Ik ben het niet eens met het bedrag dat jullie van mijn rekening hebben afgeschreven. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem hiervoor contact met ons op via . Vertel in dit formulier waarom u het niet eens bent met het afgeschreven bedrag. Natuurlijk mag u ons ook bellen. Dat kan via 078 620 20 00.

Ik wil mijn huur niet meer via automatische incasso betalen. Wat moet ik doen?

Algemeen

U krijgt hiervoor een kaart van ons waarmee u de automatische incasso kunt stopzetten. Hebben wij deze kaart ingevuld en ondertekend van u terug ontvangen? Dan stopt de automatische incasso. U krijgt hiervanook nog een brief thuis gestuurd. Hierin staat per wanneer de automatische incasso stopt.

Ik betaal via automatische incasso. Wanneer wordt de huur van mijn rekening afgeschreven?

Algemeen

Wij schrijven de huur iedere maand op de 1e werkdag van de maand af. Heeft u in het verleden andere afspraken gemaakt over de datum van huurbetaling? Dan wordt de huur op desbetreffende datum afgeschreven.

Welke gegevens vermeld ik bij de overboeking van mijn huurbetaling?

Algemeen

Bij de overboeking van de huur kunt u uw klantnummer, adres of uw contractnummer opgeven.

Ik wil mijn huur via iDEAL betalen maar er gaat iets mis. Wat moet ik doen?

Algemeen

Probeer het op een later moment nog eens. Lukt het dan alsnog niet, dan kunt u ervoor kiezen de huur zelf over te maken.

Ik heb een afrekening van mijn servicekosten ontvangen. Kan deze via automatische incasso geïncasseerd worden?

Algemeen

Dit is mogelijk als de maandelijkse huur ook via automatische incasso geincasseerd wordt.